سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخش های مختلف سیستم صوتی خودرو

گیرنده

همچنین به آن واحد سر گفته می شود ، این مغزهای یک سیستم صوتی است که در داش قرار می گیرد و رابط کاربری دارد که می توانید با آن تعامل داشته باشید. به گیرنده های جدیدتر به عنوان سیستم های اطلاعاتی (Infotainment) گفته می شوند زیرا علاوه بر سرگرمی ، اطلاعات مفیدی مانند جزئیات ناوبری و به روزرسانی وضعیت خودرو را نیز ارائه می دهند.

بلندگو

بلندگوهای خودرو بر اساس فرکانس موج های صوتی که تولید می کنند ، به دسته بندی ها تقسیم می شوند. به منظور بالاترین و کمترین فرکانس ، تویتر ، میان رده و ساب ووفر هستند. صدای جیر جیر جهت دار است و معمولاً در تخته قرار می گیرد ، بلندگوهای میان رده محیطی هستند و در درها نصب می شوند و ووفرها باسهای عمیقی تولید می کنند و در پشت صندلی عقب در صندوق عقب قرار می گیرند.

EQUALIZER

اکولایزر مهمترین قطعه تجهیزات در سیستم صوتی شما برای بهینه سازی کیفیت صدا است. بسته به راه اندازی شما ، می توانید یک اکولایزر خارجی یا یکی از آنهایی که درون گیرنده ساخته شده است ، داشته باشید. این با استفاده از فیلترهای مختلف برای برجسته کردن یا ماسک کردن تن های مختلف کار می کند.

آمپلی فایر

این مؤلفه میزان وات ارسال شده به بلندگوها را افزایش می دهد. این به نوبه خود باعث افزایش خروجی بلندگوها می شود و این به معنای موسیقی بلندتر است. مقدار تقویتی موجود در افزایش اندازه گیری می شود که این میزان نسبت ولتاژ خروجی به ولتاژ ورودی است. یکی از بهترین مدلهای آمپلی فایر، آمپلی فایر بوستر است.